עוד קדנציה: ניצחון מוחץ לד"ר ליאוניד אידלמן בבחירות לראשות הר"י

    דוקטורס אונלי | צילום: דוקטורס אונלי No Comments on עוד קדנציה: ניצחון מוחץ לד"ר ליאוניד אידלמן בבחירות לראשות הר"י
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועידה ה-42 של ההסתדרות הרפואית בישראל בחרה בד"ר ליאוניד אידלמן ברוב גדול לכהונה שנייה כיו"ר הר"י. ד"ר אידלמן זכה ב-242 מקולות צירי הוועידה, בעוד פרופ' יהודה אולמן, שהתמודד מולו, זכה ב-143 קולות. יו"ר ועדת הבחירות, פרופ' אהוד זמורה, הודיע על התוצאות היום בסביבות השעה 15:00, ואמר כי הוועדה "מצאה את ההליך תקין ואישרה את התוצאות פה אחד" כך מדווח אתר דוקטורס אונלי.

    ד"ר אידלמן אמר לוועידה מיד לאחר היוודע התוצאות: "נגמר עידן של דם רע בהר"י; עידן של האשמות, השמצות ומאבקים בתוך הבית…. אני מבקש מכל אחד לחזור ולתרום, שנהיה בית אחד לכל הרופאים, בו כל אחד יוכל לבוא לידי ביטוי, אך בצורה מתורבתת, במשך ארבע השנים הבאות". פרופ' אולמן אמר בתגובה לתוצאות, כי הוא "מקבל את הבחירה הדמוקרטית וההוגנת". לדבריו, "כולנו ביחד בארגון הזה. אני מאחל לד"ר אידלמן המשך כהונה פורייה ומלוכדת".

    בתום הבחירות לתפקיד היו"ר נוצר עיכוב על רקע טכני בבחירה למוסדות הר"י השונים. עיכוב זה גרם להנהגת אר"מ (ארגון רופאי המדינה) לנטוש את הוועידה. דוברת הר"י הודיעה, כי "לצערנו, עקב חילוקי דעות פנים-ארגוניים, הנהגת אר"מ עזבה את הוועידה". היא הוסיפה: "מאחר והרשימות של המועמדים למוסדות הועברו בשעה מאוחרת ובשל כשל טכני במערכות המחשוב, על פי החלטת ועדת הבחירות לא ניתן היה להשלים היום את הבחירות. מועד חדש ייקבע על ידי הוועד המרכזי".

    מוקדם יותר במהלך היום, הציגו שני המועמדים את עצמם, וביקשו מ-417 צירי הוועידה ה-42 של ההסתדרות הרפואית, שהתכנסה בירושלים ביומיים האחרונים, להצביע בעבורם. פרופסור יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי "רמב"ם" שבחיפה, אמר: "כל אחד יחליט אם להצביע למוכר ולידוע או לצאת לדרך חדשה… בניגוד למה שאומרים, אני מחובר גם לקהילה, ואוציא את הר"י לדרך חדשה".

    יו"ר הר"י המכהן, ד"ר ליאוניד אידלמן, מנהל חטיבת הרדמה במרכז הרפואי "רבין-בילינסון" שבפתח-תקווה, אמר: "אני מבקש לבחור בי, כי איני מהסס להעמיד לבדיקה את פעילותי. אני בעד שינויים, אבל שינויים במסגרת אבולוציה, ולא רבולוציה… אני בונה ולא הורס". הוא הוסיף: "הרופאים זקוקים ליו"ר הר"י שיגן על כל רופא, בארץ ובחו"ל. זו שליחותי – לסייע לרופאים. גורלו של כל רופא חשוב לי, בין אם בתל אביב או בדרום, בירושלים או בצפון. אני יודע לשמור על הסכמים ולקיימם. כמו כל בן אדם, אני לא חף מטעויות ומשתדל ללמוד מהן ולתקן אותן".

    ד"ר אידלמן סיכם: "אני מבקש לבחור בי, משום שיש לי את הכוח, הניסיון והרצון לעמוד בשליחותי לטובת הרופאים".



    0 תגובות